вівторок, 17 березня 2020 р.

Четвер 19 березня


Розклад уроків:
1. Я досліджую світ
2. Читання
3. Мистецво (музичне)
4. Мистецво (образотворче)

1. Я досліджую світ
Тема уроку:  Чи є у весни святковий календар. Свята, які відзначають в  Україні.
1.Повідомлення теми уроку
    Сьогодні ми розглянемо весняні свята, традиції їхнього проведення.
2.Вивчення нового матеріалу
     Традиції відзначення весняних свят(розповідаємо дитині) і дивимось у підручник на с.71-71
     Mіжнародний день театру відзначають щорічно 27 березня. Це свято мільйонів глядачів. Першим театром є японський театр кабукі. А перші театральні дійства, схожі на сучасні, почали проходити в стародавній Греції та в Стародавньому Римі.
     1 квітня - День сміху, жартів і веселощів. Спочатку 1 квітня святкувалося в Індії та Стародавньому Римі як день весняного рівнодення, з нагоди якого влаштовували гуляння з жартами і  витівками — так люди намагалися задобрити весняні примхи природи жартами і розіграшами.
12 квітня – Всесвітній день авіації та космонавтики
Зачитуємо повідомлення у підручнику про перших космонавтів –
Ю. Гагаріна та л. Каденюка. Після цього переглядаємо  відеоролика  «Україна і світ відзначають День космонавтики» .
https://www.youtube.com/watch?v=xOIb2nQYQGc

    22 квітня - Всесвітній День Землі. Уперше День Землі був відзначений 1970 року (або 50 років тому). Відтоді його проводять щороку 22 квітня. Це свято чистої Води, Землі й Повітря, яке має на меті об'єднати людей планети для захисту навколишнього природного середовища, привернути увагу до екологічних проблем нашої планети.
Цікавою є історія походження цього свята. Вона пов'язана з ім'ям Джона Мортона ,який звернув увагу на факт, що поодинокі дерева пустельної території  штату вирубували для будівництва житлових будинків та їхнього опалення. Джон Мортон запропонував проведення дня, присвяченого хорошим вчинкам, із заохоченням призами тих, хто посадить найбільше дерев. Лише за один день було висаджено понад 1 млн дерев. Після цього в цьому штаті Небраска  22 квітня було проголошено офіційним святом - Днем Дерева.
Висновок. Мiжнародний День Землі спонукає людей бути уважнішими до тендітного та вразливого довкілля нашої планети.
8 травня – День пам’яті та примирення.
Друга світова війна стала найбільш кривавою в історії людства. Війна закінчилась, і найважливішим її підсумком є не перемога, а мир. Для заходів, приурочених до цих дат, на державному рівні з 2014 року використовують новий символ — червоний мак.
Пропоную переглянути ролик «Зроби мак пам'яті» та за бажання виготовити власноруч.

15 травня відзначають Міжнародний день родини.
Cім’я, родина була і залишається хранителькою людських цінностей, культури, чинником стабільності та розвитку. 3 родини починається життя людини. Завдяки родині міцніє і розвивається держава, зростає добробут народу. Намалюйте свою родину (за бажанням).
 Щорічно третьої неділі травня в Україні відзначають День Європи.
 На карті України (перший форзац підручника ) відшукайте та назвіть країни Європи, що межують з нашою країною.
3.Домашня робота
Виконати вправу 5 і 8 у робочому зошиті на с.39-40.

2.Читання
Тема уроку:  Малий Кобзар. Т. Шевченко «Сонце гріє, вітер віє..», "Зоре моя вечірняя...", "Сонце заходить" (продовження). 
1.Робота з підручником с.85
     а) Читаємо вірш «Сонце заходить, гори чорніють…»
       - Яку пору доби поет описує у вірші?
       - Як поет описує захід сонця?
       - Які зміни відбуваються у навколишній природі?
       - Чому радіють люди?
       - Куди лине серцем поет?
     б) Пограй у гру «З’єднайка»   (з’єднай слова)
Сонце                      чорніють
Пташечка                радіють
Люди                       заходить
Гори                         тихне
2. Дослідження «Тарас Шевченко - художник»
З дитячих років у Тараса Шевченка особливо була помітна пристрасть до малювання: де тільки можна було, на стінах, дверях, воротях, Шевченко завжди малював вуглиною чи крейдою. У школі, коли він уже міг придбати папір і олівець, ця пристрасть розвинулася в ньому ще більше. Підтримуваний цією пристрастю і водночас втративши всяке терпіння зносити далі шкільне життя, Шевченко втік у інше село до  диякона-маляра, але й тут йому важко було ужитися. Але той визнав Шевченка нездатним до малярства і тим самим примусив його повернутися додому.
Ось картини, які намалював Тарас Шевченко.
 
 

3.Проводимо підсумок
- Які вірші Тараса Григоровича Шевченка ти знаєш?
- Що ти дізнався(лась) про Тараса Шевченка як художника?



3. Мистецво (образотворче)

Тема уроку:    Декоративне мистецтво. Зображення півня у парковій скульптурі, а також у творах народних майстрів: В. Карпець «Петриківський розпис», свищик, фрагмент вишивки. Створення зображення качечки, яка плаває (кольорові олівці), за мотивами української народної казки, де з качечкою відбуваються чарівні перетворення.
  1.Розповідь
     -  Український народ склав чимало казок про птахів. Один з улюблених казкових персонажів — півник. Відтак не дивно, що його зображення ми можемо побачити на вишитих рушниках, картинах, у скульптурі та народних іграшках.
  2.  Робота у підручнику с.86-87
-        Розглянь у підручнику зображення, як по-різному митці зображають красеня півня.
-       Чим відрізняється його зображення у творах майстрів  декоративного мистецтва: у розписі, народній іграшці  й вишивці?
-       Досліди форму плаваючих птахів на с.87.
-       Пригадай українську народну казку, у якій чарівні  перетворення відбувалися з качкою.
3. Створення зображення качечки
Намалюй качечку, яка плаває (кольорові олівці).


4. Мистецво (музичне)

Тема уроку: Духові музичні інструменти (гобой, кларнет). Слухання: С. Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і вовк» (теми Качки, тема Киці). Виконання: «Зацвіла  в   долині…»,   муз.   Я. Степового, сл. Т. Шевченка — виконання; вистава Британської Королівської балетної школи за симфонічною казкою С. Прокоф’єва «Петрик і вовк» .

    1.   Вивчення нового матеріалу
   Розповідь
     Симфонічна казка триває. Кого зустрів хоробрий хлопчик Петрик? Дізнаймося!Тему Качки виконує гобой. Він має теплий і густий тембр. Тему Киці виконує кларнет. У нього м’який тембр. Ці інструменти належать до родини духових. Переглянь фото цих інструментів у підручнику на с.88.
    2.   Слухання
   С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і Вовк» (тема Качки,  тема Киці).



    3.   Перегляд
     Відскануй Q-код та переглянь виставу Британської Королівської балетної школи симфонічної казки «Петрик і Вовк».
4. Виконання пісні
    Виконай пісню, яку ми вивчали попереднього уроку «Зацвіла в долині»

    5.   Підсумок
-       На с. 89 у підручнику вибери музичний інструмент, який виконує тему Качки  в симфонічній казці «Петрик і Вовк».
-       Поміркуй, чи можна озвучити тему Киці на барабані.

Середа 18 березня


Розклад уроків:
1. Я досліджую світ
2. Українська мова
3. Математика
4. Читання

1. Я досліджую світ
Тема уроку:  Чи є у весни святковий календар. Великдень.
1.Повідомлення теми уроку
    Сьогодні ми будемо пригадувати та дізнаватись цікаве про свято Великодня.
2.Розповідь
         Навесні (дата може припадати на період з 4 квітня по 8 травня) усі з нетерпінням чекають на свято Великодня. Відзначаючи його, ми шануємо диво, що сталося багато років тому, та дякуємо Господу за надію на вічне життя.
         Давним-давно на землі жив Божий син Ісус Христос, що багато подорожував країною та говорив людям про любов, вічне життя, необхідність допомагати одне одному, не грішити та прощати поступки. Він зцілював хворих та співчував усім, хто цього потребував.
        Але царі боялись Iсуса і не любили його. Схопивши Божого сина, вони довго знущались з праведника, а після того розіп'яли на хресті — на горi Голгофі. Iсус добровільно прийняв усі страждання та мученицьку смерть: цим він спокутував гріхи людей та відчинив ворота до Раю.
         На третій день після поховання Христа сталося диво — він воскрес із мертвих, довівши цим, що душа є безсмертною.
        Чому на Великдень фарбують яйця? Послухайте таку історію.
     На Великдень до римського імператора Тиберія прийшла Марія Магдалина з благою звісткою  «Христос воскрес!» - повідомила вона і піднесла в дарунок імператорові куряче яйце.
     Iмператор розсміявся і сказав, що швидше яйце стане червоним, ніж він повірить у це. I на очах у здивованої публіки біле яйце в руках Мapії стало червоним! Коли Тиберій це побачив, він був вражений і відповів: «Вoiстину Воскрес!». Bідтоді червоне яйце стало символом нового народження і віч- ного життя.
      Писанка — це розмальоване  Великоднє яйце; це символ Сонця, життя, безсмертя, весняного відродження, щастя, радості, добра.
      В yсіх народів світу яйце завжди було символом зародження життя, початком роду людського. Писанка має дуже давню історію, її знаходили археологи при розкопках стародавніх могил. Учені доводять, що звичай писанкарства виник саме в Україні, а згодом він поширився і іншими країнами світу.
     На думку вчених, символічних малюнків в українській писанці понад сто. Кожен із них має своє значення. Кожен хрестик, кожна рисочка на ній не вживалися безцільно. Усі вони були знаками-оберегами, які захищали людину від усілякого зла.
     Розписували писанки під час Великого посту, переважно жінки та дівчата, дуже рідко -  хлопці та чоловіки.
      Писанки, фарбовані в один колір, називаються крашанками. Різниця між ними полягає не лише  в способі розписування. Крашанка завжди була вареною або печеною, її використовували в їжу. Писанку ніколи не варили, аби не знищити в ній життєдайну силу, й ніколи не використовували в їжу. Кожний колір мав своє значення. Так, червоний символізував радість життя, надію і любов; жовтий — місяць і зорі, урожай; блакитний - чисте небо, повітря і здоров'я; зелений — весну, буяння природи.
3.Робота у підручнику (с.70)
     - Прочитати (читає дитина) на с.70 пояснення у словничку певного виду писанки та знайти відповідний малюнок на с.70 цієї писанки.
    - Прочитати вірш «Великдень»  Платона Воронька (читає дитина)  та дати відповіді на запитання:
           - Що несе нам Великдень?
           - Який настрій передано у вірші?
4.Перегляд відеоролика «Як скласти великодній кошик»

5. Рубрика «Чи знаєте ви..?»
      Зачитайте повідомлення на с.74 у підручнику про традиції великоднього свята в інших країнах.
6.Висновок
    Настання весни в Україні пов’язане з низкою цікавих народних обрядів. Головним святом весняного циклу є Великдень.
7.Домашня робота
    Виконати вправи в робочому зошиті 1- 4, 6,7 на с.38-40.


2. Українська мова
Тема уроку:  Види речень за метою висловлювання. Мовне дослідження. Інтонаційне читання речень.

1. Робота у підручнику на с.107
2.Класно-дистанційна робота (записати в зошит)
  Вправа 382  - виконуємо усно
У цій вправі вставляємо потрібну букву й утворюємо нові слова.
 Вправа 383 – вивчаємо покроково, яке речення називається  розповідним.
Крок 1
Перегляньте відеоролик про український танець


Крок 2
Прочитай речення.
Гопак – український народний танець.
Крок 3
Визнач, яка мета цього речення.
а) запитати про щось;
б) розповісти, повідомити про щось.
Крок 4
Читаємо правило у підручнику с.70!!!
Вправа 384 - письмово
-У цій вправі прочитайте речення з різною інтонацією. (спочатку так ніби в кінці речення стоїть крапка, а потім ніби у кінці речення стоїть знак оклику)
- Спишіть речення у зошит.
3.Домашня робота
1)Вивчити правило, яке речення називається розповідним на с.107.
2)Виконати вправу 385 с.107


3. Математика
Тема уроку: Таблиця множення числа 3. Обчислення значень виразів. Розв'язування задач . 
       1.   Пояснення нового матеріалу
     Записуємо дитині на листочку перший вираз таблиці множення на число три:  3*2 =
    Показуємо дитині книжку-розгортку:

Далі питаємо в дитини:
- Що означає вираз 3*2? (по 3 взяти 2 рази)
- Якщо відкрити дві сторінки книжки-розгортки, то скільки кружечків ми бачимо на кожній сторінці? (3) А на двох сторінках? (6) Як дізнались це? (3+3 = 6). То чому дорівнює 3*2? (6)
- Що означає 3*3? (по 3 взяти три рази). Щоб знайти його значення, відкриємо три сторінки книжки-розгортки(дивимось на малюнок). Скільки на них разом кружечків? (9). Як дізнались? (3+3+3 = 9)
- І так робимо з кожним виразом, а потім записуємо в зошит «Класно-дистанційна робота» і пишемо в стовпчик таблицю множення на 3.

2.Закріплення вивченого матеріалу. Робота у підручнику.
- Прочитайте таблицю множення за вправою 3 у підручнику на с.93.
- Прочитайте лише відповіді.
- Розгляньте перші множники усіх виразів. Що ви помітили? (перший множник незмінний – 3).
- Що можна сказати про другі множники у всіх виразах? (Вони утворюють послідовний ряд чисел від 2 до 9)
- Що можна сказати про значення цих виразів? (кожне наступне значення виразу на 3 більше від попереднього)
- Закрийте відповіді лінійкою і прочитайте таблицю.
3. Виконання вправ на закріплення
№ 4 с.93 – записуємо в зошит
Користуючись таблицею множення числа 3, обчисли значення виразів.
№ 5 с.93 – записуємо в зошит
Читаємо умову задачі і розв’язуємо. З’ясовуємо чому саме ми вибрали дію множення? (Бо треба знайти суму однакових доданків)
    № 6, 7 с.93 – виконуємо усно ( в зошит писати не треба)
       4.Домашня робота
 Вчити таблицю множення числа  3


4. Читання
Тема уроку: Малий Кобзар. Т. Шевченко «Сонце гріє, вітер віє..», «Зоре моя вечірняя..», «Сонце заходить..» (за вибором напам 'ять) (с. 84-85).
1.Робота з підручником с.84
   а ) Читаємо вірш на с.84 «Сонце гріє, вітер віє»
-       Які емоції у тебе після слухання вірша?
-       Яку пору року описав Тарас Шевченко?
-       Які слова доводять, що це кінець літа?
-       Як ти гадаєш, який настрій був у поета, коли він писав цей вірш?
-       Скільки речень у вірші? Полічи.
   б ) Читаємо вірш на с.84 «Зоре моя вечірняя…»
-       До кого звертається поет?
-       Що він просить у зорі?
-       Яку річку згадує поет у вірші? Що він про неї говорить?
-       Що означає вислів «…у Дніпра веселочка воду позичає» ?
-       Який пейзаж (картину природи) змальовує Тарас Шевченко у вірші?
-       За чим журиться поет?
-       Як ти думаєш, чому автор використовує таку форму слів : сонечко, веселочка, тихесенько.     
2.   Домашня робота
Вивчити один із прочитаних віршів напам’ять!!!

П'ятниця 29 травня

Розклад уроків: 1.ЯДС 2.Математика 3.Англійська мова 4.Українська мова 5.Фізична культура 1.ЯДС Тема уроку: Бу...