Розклад уроків:
1. Я досліджую світ
2. Читання
3. Мистецво (музичне)
4. Мистецво (образотворче)
1.
Я досліджую світ
Тема
уроку: Чи є у
весни святковий календар. Свята, які відзначають в Україні.
1.Повідомлення теми уроку
Сьогодні ми
розглянемо весняні свята, традиції їхнього проведення.
2.Вивчення нового матеріалу
Традиції відзначення весняних
свят(розповідаємо дитині) і дивимось у підручник на с.71-71
Mіжнародний день театру відзначають щорічно 27 березня. Це свято мільйонів глядачів. Першим театром є японський
театр кабукі. А перші театральні дійства, схожі на сучасні, почали проходити в
стародавній Греції та в Стародавньому Римі.
1 квітня - День сміху, жартів і веселощів. Спочатку 1 квітня святкувалося в Індії та Стародавньому
Римі як день весняного рівнодення, з нагоди якого влаштовували гуляння з
жартами і витівками — так люди
намагалися задобрити весняні примхи природи жартами і розіграшами.
12 квітня – Всесвітній день авіації та космонавтики
Зачитуємо повідомлення
у підручнику про перших космонавтів –
Ю. Гагаріна та л.
Каденюка. Після цього переглядаємо відеоролика «Україна і світ відзначають День космонавтики»
.
https://www.youtube.com/watch?v=xOIb2nQYQGc
22 квітня
- Всесвітній День Землі. Уперше День Землі був відзначений 1970 року (або 50
років тому). Відтоді його проводять щороку 22 квітня. Це свято чистої Води,
Землі й Повітря, яке має на меті об'єднати людей планети для захисту навколишнього
природного середовища, привернути увагу до екологічних проблем нашої планети.
Цікавою є історія
походження цього свята. Вона пов'язана з ім'ям Джона Мортона ,який звернув
увагу на факт, що поодинокі дерева пустельної території штату вирубували для будівництва житлових
будинків та їхнього опалення. Джон Мортон запропонував проведення дня,
присвяченого хорошим вчинкам, із заохоченням призами тих, хто посадить
найбільше дерев. Лише за один день було висаджено понад 1 млн дерев. Після
цього в цьому штаті Небраска 22 квітня
було проголошено офіційним святом - Днем Дерева.
Висновок. Мiжнародний День Землі спонукає людей бути уважнішими до
тендітного та вразливого довкілля нашої планети.
8 травня – День пам’яті та примирення.
Друга світова війна
стала найбільш кривавою в історії людства. Війна закінчилась, і найважливішим
її підсумком є не перемога, а мир. Для заходів, приурочених до цих дат, на
державному рівні з 2014 року використовують новий символ — червоний мак.
Пропоную переглянути
ролик «Зроби мак пам'яті» та за бажання виготовити власноруч.
15 травня відзначають Міжнародний день родини.
Cім’я, родина була
і залишається хранителькою людських цінностей, культури, чинником стабільності
та розвитку. 3 родини починається життя людини. Завдяки родині міцніє і
розвивається держава, зростає добробут народу. Намалюйте свою родину (за
бажанням).
Щорічно третьої
неділі травня в Україні відзначають День Європи.
На карті України (перший форзац підручника )
відшукайте та назвіть країни Європи, що межують з нашою країною.
3.Домашня робота
Виконати вправу 5 і
8 у робочому зошиті на с.39-40.
2.Читання
Тема уроку: Малий Кобзар. Т.
Шевченко «Сонце гріє, вітер віє..», "Зоре моя вечірняя...", "Сонце заходить" (продовження).
1.Робота з підручником с.85
а) Читаємо вірш «Сонце заходить, гори
чорніють…»
- Яку пору доби поет описує у вірші?
-
Як поет описує захід сонця?
- Які
зміни відбуваються у навколишній природі?
-
Чому радіють люди?
-
Куди лине серцем поет?
б) Пограй у гру «З’єднайка» (з’єднай
слова)
Сонце чорніють
Пташечка радіють
Люди заходить
Гори тихне
2. Дослідження «Тарас Шевченко - художник»
З дитячих років у
Тараса Шевченка особливо була помітна пристрасть до малювання: де тільки можна
було, на стінах, дверях, воротях, Шевченко завжди малював вуглиною чи крейдою.
У школі, коли він уже міг придбати папір і олівець, ця пристрасть розвинулася в
ньому ще більше. Підтримуваний цією пристрастю і водночас втративши всяке
терпіння зносити далі шкільне життя, Шевченко втік у інше село до диякона-маляра, але й тут йому важко було
ужитися. Але той визнав Шевченка нездатним до малярства і тим самим примусив
його повернутися додому.


3.Проводимо підсумок
- Які вірші Тараса
Григоровича Шевченка ти знаєш?
- Що ти
дізнався(лась) про Тараса Шевченка як художника?
3. Мистецво (образотворче)
Тема уроку: Декоративне мистецтво. Зображення півня у парковій скульптурі, а також у творах народних
майстрів: В. Карпець «Петриківський розпис», свищик, фрагмент вишивки.
Створення зображення качечки, яка плаває (кольорові олівці), за мотивами
української народної казки, де з качечкою відбуваються чарівні перетворення.
1.Розповідь
- Український народ склав чимало казок про
птахів. Один з улюблених казкових персонажів — півник. Відтак не дивно, що його
зображення ми можемо побачити на вишитих рушниках, картинах, у скульптурі та
народних іграшках.
2. Робота
у підручнику с.86-87
-
Розглянь у підручнику
зображення, як по-різному митці зображають красеня півня.
-
Чим відрізняється його зображення у творах майстрів декоративного мистецтва: у розписі, народній
іграшці й вишивці?
-
Досліди форму плаваючих птахів на с.87.
-
Пригадай українську народну казку, у якій чарівні перетворення відбувалися з качкою.
3. Створення зображення качечки
Намалюй качечку, яка плаває (кольорові олівці).
4. Мистецво (музичне)
Тема уроку: Духові музичні інструменти (гобой, кларнет). Слухання: С.
Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і вовк» (теми Качки, тема Киці). Виконання:
«Зацвіла в долині…»,
муз. Я. Степового, сл. Т.
Шевченка — виконання; вистава Британської Королівської балетної школи за
симфонічною казкою С. Прокоф’єва «Петрик і вовк» .
1. Вивчення
нового матеріалу
Розповідь
Симфонічна казка триває. Кого зустрів
хоробрий хлопчик Петрик? Дізнаймося!Тему Качки виконує гобой. Він має теплий і
густий тембр. Тему Киці виконує кларнет. У нього м’який тембр. Ці інструменти
належать до родини духових. Переглянь фото цих інструментів у підручнику на
с.88.
2. Слухання
С. Прокоф’єв.
Симфонічна казка «Петрик і Вовк» (тема Качки,
тема Киці).
Тема качки - https://www.youtube.com/watch?v=V6Wip8OYRDY
Тема Киці - https://www.youtube.com/watch?v=izXKBiCzXdM
3.
Перегляд
Відскануй Q-код та переглянь
виставу Британської Королівської балетної школи симфонічної казки «Петрик і
Вовк».
4. Виконання пісні
Виконай пісню, яку ми вивчали попереднього уроку «Зацвіла
в долині»
5.
Підсумок
-
На с. 89 у підручнику вибери музичний інструмент, який
виконує тему Качки в симфонічній казці
«Петрик і Вовк».
-
Поміркуй, чи можна озвучити тему Киці на барабані.